Dolfijnen spotten met een naar einde...

7 maart 2020 - Lovina, Indonesië

Vorig weekend zijn we naar Canggu geweest. De vrijdag toen we aankwamen hebben we heerlijk genoten van het strand en het zwembad. Toen kregen we te horen dat de andere mensen van de minor ook spontaan naar Canggu kwamen. We zijn zaterdag de hele dag op pad geweest met z’n 6e. Eerst hebben we een leuk marktje bezocht, daarna zijn door de rijstvelden gereden naar de tempel, Tanah Lot. De tempel zelf viel een beetje tegen naar mijn mening. Het was Kuningan die zaterdag waardoor er heel veel Balinese in ceremoniekleding bij de tempel waren. We mochten de tempel zelf niet in. Ik weet niet of dit kwam door die feestdag of dat dat altijd zo is. ‘s Avonds zijn we naar La Brisa geweest, een beachclub. Erg leuke tent maar wel prijzig. De volgende ochtend zijn we naar Kuta gereden en hebben we daar gesurfd. Na veel vallen en opstaan lukte het aan het einde best goed om te blijven staan. Daarna nog gezellig wat geluncht en toen weer terug gereden naar het Noorden. We kwamen als twee verzopen katjes thuis aan. We zijn 4 uur onderweg geweest en 95% van de tijd heeft het geregend... Mijn regenjas kon niet tegen de regen opboksen dus alles was helemaal nat. Hopelijk krijgen we niet vaak meer zo’n rit.

Maandag zijn we begonnen aan het maken van de presentaties. We zijn in gesprek gegaan met de staff over wat zij er graag in willen. Dit gesprek was lastiger dan ik dacht. Doordat hun engels niet al te best is, is het af en toe best lastig om elkaar te begrijpen. Met een beetje hulp van google translate en handen en voeten,  begrepen we elkaar redelijk. Helaas weten ze zelf niet zo goed wat ze willen dus dit wordt nog een leuke uitdaging om iets moois neer te zetten, maar dat komt zeker goed!
Daarnaast zijn we ook bezig geweest met ons andere project samen met BCF. We hebben nog een aantal dingen doorgesproken en aankomende maandag zullen we naar Desa gaan.

Verder zijn we afgelopen week begonnen met onze Indonesische les. We hebben een aantal veel voorkomende woorden geleerd, cijfers en het alfabet. De lessen zijn erg interactief en leuk.
Ook hebben we maar besloten om te gaan sporten bij de fitnessclub in Lovina. We zitten best veel bij de stichting en we hadden beide behoefte aan wat meer beweging.

Vanochtend hebben we in alle vroegte, om 6:00, dolfijnen gespot met zonsopgang. Wat een leuke ervaring! Erg leuke dieren en we hebben er ook veel gezien, echt de moeite waard om zo vroeg mijn nest uit te komen.
Daarna zijn we gaan snorkelen. Dit was de eerste keer snorkelen voor mij, was erg leuk om te doen maar het liep niet top af. Ik ben een aantal keer met mijn voeten tegen het koraalrif aangekomen waardoor ik er wat schrammetjes op mijn voet en een snee in mijn dikke teen aan overgehouden heb. Dat wordt dus even niet zwemmen voor mij...

1. Opa en oma en en Simone:
    7 maart 2020
    Leuk verslag, jammer van de snee in je voet maar die ziet er netjes uit. Zal wel snel genezen.
    Groetjes van ons allen
  2. Oma:
    7 maart 2020
    Jammer van al die regen maar de foto’s zijn er niet minder om heb opa de brief voor gelezen en die zei “ mooi”
    Liefs oma
  3. Ankie:
    8 maart 2020
    Prachtige verhaal!!
    Ik hoop, dat her met je voet meevalt.
    Doe het rustig aan!!
  4. Rob Arts:
    15 maart 2020
    Mooi allemaal Liona, Ik hoop dat de consequenties daar mee zullen vallen van het corona virus. Hier neemt het serieuze vormen aan en ligt bijna alles plat. Veel succes met je reis daar en je studie en probeer ondanks alles lekker te genieten. Zoiets ga je niet vaak me maken in je leven.
  5. Rob Arts:
    Leuke foto's en het is er erg mooi zo te zien. Qua voetbal ga je niet veel missen. Alles ligt er uit tot 6 april vanwege corona en dan zien we verder. Dus misschien mag je straks nog wel een aantal wedtrijden mee doen. HA Ha