Eerste ‘echte’ week op de stichting

27 februari 2020 - Lovina, Indonesië

De eerste week op de stichting was eigenlijk maar twee dagen door alle feestdagen. Ondertussen zit onze eerste ‘echte’ week er op bij de stichting. Ook al zijn we morgen weer vrij ivm een feestdag, we hebben deze week wel 4 dagen gewerkt.
We hebben een start kunnen maken met een van onze projecten. We hebben een aantal keer samengezeten met de andere stichting, genaamd Bali Children Foudation (BCF). Deze stichting heeft twee Zweedse studenten waar we dus veel mee samenwerken. Erg leuk om met andere studenten en Balinezen samen te werken. Bij dit project zullen wij alleen maar ondersteunen aangezien wij nog andere projecten hebben. Hopelijk kunnen we snel op huisbezoeken gaan voor dit project.

We hebben al gemerkt dat een planning maken hier niet heel veel zin heeft. De afgelopen week ben ik meer buiten de deur geweest dan echt op de stichting zelf. Maandag ging Erik naar de Desa (dorp) samen met iemand van BCF voor een gesprek met het dorpshoofd. Terwijl we aan het werk waren, kwam hij vragen of een van ons mee wilde. Dus ik ben spontaan samen met hun naar de Desa geweest. Het was erg interessant om eens te zien maar ik heb echt helemaal niks meegekregen van het gesprek, aangezien het in Bahasa was. Verder zijn de dinsdag ‘even’ een dagje naar het zuiden gegaan. In de buurt van Denpasar was een open dag van 3 andere stichtingen. Een van die stichtingen was gericht op protheses, braces en rolstoelen maken. Een andere stichting doet veel aan fysiotherapie. Dit was erg interessant om te zien hoe ze dat in een ander land doen. Helaas was het ongeveer 3 uur heen en ook weer terug rijden en duurde de open dag maar 2 uurtjes. Woensdag hebben we weer samen met  BCF gezeten en we hebben een beetje aan onze opdrachten van school kunnen werken. Donderdag was de enige dag dat ik de hele dag op de stichting ben geweest. Volgende week zullen we een start gaan maken met ons tweede project, het maken van voorlichtingsmateriaal.

Afgelopen weekend hebben we onze eerste lange rit gemaakt op de scooter, naar Ubud. Hier hebben we een aantal mensen van de minor opgezocht en hadden we een carnavalsparty met nog 25 andere Nederlanders. De volgende dag zijn we naar Gunung Kawi geweest, een tempel tussen de rijstvelden met koningsgraven erbij. Zeker een aanrader om naartoe te gaan, wat een uitzicht zeg.
Ook krijgen we vanaf volgende week 2x per week Indonesische les. Ik kijk er erg naar uit om een woordje Bahasa te kunnen praten.

Aangezien we morgen vrij zijn en dus een lekker lang weekend hebben gaan we naar Canggu. Hopelijk werkt het weer een beetje mee en kunnen we van het strand genieten. Heb er erg veel zin in!