It’s my birthday🎉

19 februari 2020 - Lovina, Indonesië

Voor het eerst in mijn hele leven vier ik mijn verjaardag niet thuis met mijn familie. Maar helemaal in Bali en wat was het een mooie dag!
Vandaag is er hier op Bali een feestdag genaamd, Galungan. Tijdens deze feestdag wordt de overwinning van dharma over adharma gevierd (het goede over het kwade). Overal zie je mensen in ceremonie-kleding en ze brengen allemaal offers aan hun kleine tempeltjes. Erg mooi om te zien.
We zijn naar een bergdorpje (Sidetapa) geweest en hebben daar met een aantal locals gepraat en ze hebben ons rondgeleid. We lijken hier wel een toeristische attractie want iedereen zegt ‘hallo’ tegen ons en iedereen wil met ons op de foto. Vervolgens zijn we naar twee tempels geweest, eentje in het dorp zelf en de boeddhistische tempel op Bali. Gelukkig mochten we achterop de scooter aangezien de straten verdomd smal en stijl waren op een gegeven moment. We hebben vandaag dus lekker wat cultuur gesnoven.

Afgelopen maandag was onze eerste dag bin Stepping Stones. In verband met de feestdagen, zijn we meteen dinsdag, woensdag en donderdag vrij. Het plan was om ‘s ochtend naar een consultatiebureau te gaan op onze eerste dag. Helaas werd dit op het allerlaatste moment gecanceld vanwege de feestdagen. We zijn dus meteen samen gaan zitten en hebben besproken wat we hier kunnen gaan doen. Er zijn drie dingen die we gaan doen: Over 6 weken komen er drie patiënten met klompvoetjes, deze zullen we iedere dag 1 uur gaan behandelen. Daarnaast geeft de stichting veel voorlichting aan ouders over vroegherkenning van een handicap. De stichting wil graag ook voorlichting gaan geven aan hulpverleners, zoals kraamverzorgsters. We gaan samen met hun bekijken wat we hierin kunnen gaan doen en wat voor een voorlichtingsmateriaal we kunnen gaan maken. Ten derde gaan we in een dorpje kijken of we gehandicapte kinderen de zorg kunnen gaan geven die ze nodig hebben, dit zullen we samen gaan doen met een andere stichting. Aankomende vrijdag hebben we hierover een afspraak om te kijken wat wij hierin kunnen gaan betekenen. De aankomende tijd zullen we dus veel in gesprek gaan met de mensen van Stepping Stones en de andere stichting om zo te kijken hoe we deze twee dingen kunnen gaan doen.

Ondertussen snap ik ook waarom het hier ‘regenseizoen’ is. De afgelopen 4 dagen heeft het hier iedere dag geregend. En meestal niet een klein buitje, nee het valt met bakken uit de hemel. Hierdoor koelt het wel een beetje af maar is het wel erg plakkerig.
Daarnaast merk ik dat de muggen mijn bloed ook wel erg lekker vinden. Ik heb al een aantal muggenbulten op mijn lichaam zitten.
Dit weekend zullen we naar Ubud gaan waar een carnavalsfeest georganiseerd wordt. Toch nog een beetje carnaval dus voor mij, maar dan lekker onder de zon🤗

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en oma en en Simone:
    19 februari 2020
    Niet thuis toch een leuke dag, mag ook wel.
    Mooi verhaal.
    Nogmaals gefeliciteerd en succes, groetjes van ons allen
  2. Tineke:
    19 februari 2020
    Gefeliciteerd Liona. Een bijzondere verjaardag.
  3. Oma:
    19 februari 2020
    Wat een prachtige beschrijving over jou doen en laten heb het Opa oorgelezen
  4. Ankie:
    19 februari 2020
    Prachtige verhaal met de mooie foto!!
  5. Rob Arts:
    20 februari 2020
    Alsnog proficiat en succes daar