Wat vliegt de tijd

15 maart 2020 - Lovina, Indonesië

Ondertussen alweer meer dan een maand van huis weg, wat gaat het snel. Op de stichting zijn we druk bezig met ons projecten. Maandag zijn we bij de Desa (dorp) geweest waar we de huisbezoek zullen gaan doen voor een van onze projecten. Helaas hoorden we dinsdag dat de stichting waarmee we samen werken bij dat project, gesloten is de aankomende twee weken. Dit in verband met het cornonavirus. Dat project zal dus stil liggen de aankomende twee weken.  We hebben gelukkig nog genoeg werk bij Stepping Stones zelf. We zijn de afgelopen week druk bezig geweest met onze presentaties en we hebben de eerste versie laten zien. Hierop hebben we een hoop feedback gekregen wat we daarna weer in de presentatie verwerkt hebben. Daarnaast ben ik mee geweest op een huisbezoek en naar een posyandu (consultatiebureau). Beide erg interessant om te zien hoe dat er hier aan toe gaat! Doordat het andere project stil ligt, kunnen we nu alle tijd steken in het maken van de presentaties en kunnen we die hopelijk een heel eind af hebben voordat de patiënten komen. De patiënten zullen begin April komen.

Afgelopen weekend lekker rustig aan gedaan en een aantal dingen hier in de buurt bezocht. Gister zijn we naar de Pura Ulun Danu Bratan geweest, een tempel in het water. Een erg toeristische tempel, mooi om een keer gezien te hebben maar niet super spectaculair naar mijn mening. Op de heenweg stuurde google maps ons via de toeristische route. Eerst kwamen we langs hele mooie rijstvelden en daarna reden we over een wel erg slecht bergpad. Het was een erg hobbelige en smalle weg maar we hebben het doorstaan. Op de heenweg kwamen we ook langs een uitzichtpunt over twee meren. Wat een uitzicht was dat ook weer!😍 Bali verrast me telkens weer met haar mooie plekjes. Op de terugweg helaas weer helemaal nat geregend. Het heeft wel al minder geregend overdag de afgelopen week, hopelijk zet die lijn zich door. Vanochtend heerlijk aan het zwembad gelegen en geprobeerd een beetje bruiner te worden. Toen nog lekker in het zonnetje door Lovina gestruind. ‘s Middags kwam het met bakken uit de hemel vallen. Dus toen maar lekker bij het hotel gebleven en wat gelezen.

Er komen toch wel een beetje spannende tijden aan de aankomende weken. We krijgen vanuit Nederland genoeg mee van het coronavirus. Hier in Indonesië is het virus ook, maar echt meer informatie weten we niet. Hoe veel gevallen er zijn en op welke eilanden is niet duidelijk. De eerste mensen van de minor zijn alweer op weg naar huis, de meiden in India. Zij hadden nog steeds geen project en ze konden daar niks doen ivm het coronavirus. Dit is gelukkig niet aan de orde bij ons. De stichting is nog open en verder merk je hier op Bali niet zo super veel van het coronavirus. De afgelopen week zie je iets meer mensen met een mondkapje op maar verder zijn hier nog niet veel maatregelen. Dus ik ben niet bang dat wij ook binnenkort naar huis moeten maar ik vraag me wel af of onze trip naar Singapore door kan gaan over drie weken. In verband met het visum moeten we over drie weken het land uit, we hebben een vliegticket naar Singapore maar misschien zullen we die moeten gaan omboeken. We gaan het zien de aankomende weken, wat de ontwikkelingen zijn.

Voor nu genieten we lekker van het zonnetje en gaan we nog lekker verder met ons project bij de stichting.
Btw met mijn teen gaat het prima, zit een mooi korstje op de wond.

1. Opa en oma en en Simone:
    15 maart 2020
    Leuk uitgebreid verslag
    Hopelijk gaat alles volgens plan verlopen, hier alles ok
    Groetjes van ons allen
  2. Oma:
    15 maart 2020
    Wij zijn wel een beetje bezorgd maar we hebben alle vertrouwen in je eigen goede verstand.
    Heel veel werk plezier ,liefs Opa enOma.
  3. Ankie:
    17 maart 2020
    Fijn, dat het goed verloopt!!
    Prachtige verhaal!!